SIKÇA SORULAN SORULAR
1. Sunucumuzu size nasıl göndermemiz gerekiyor?
Gönderilecek olan formları doldurarak sunucunuzu tarafımıza kargo ile gönderebilir veya veri merkezimize gelerek elden teslim edebilirsiniz. Veri merkezimize gelmeden önce e-mail ile gelecek kişi ve ne zaman gelineceği bilgilerini tarafımıza iletmeniz gerekmektedir. Kargo ile gönderilen sunuculara ait sözleşmelerin imzalanmış ve tarafımıza sunucu ile beraber veya sunucu gelmeden önce gönderilmiş olması gerekir.
2. Sunucumuz veri merkezinize ulaştıktan ne kadar sonra kullanıma hazır olur?
Sunucunuzun veri merkezimize ulaşması sonrasında teknik ekibimiz tarafından fiziksel kontrolleri yapılır ve verilen envanter numarası ile sisteme işlenerek veri merkezindeki yerine yerleştirilir. Sunucunuzun kurulumu yapılmamışsa, destek ekibimiz talepleriniz doğrultusunda ilk kurulumu gerçekleştirir. Yine talebiniz doğrultusunda KVM ekipmanlarını kullanarak siz de sunucunuzun kurulumunu uzaktan yapabilir ya da IP adreslerini kendiniz tanımlayabilirsiniz.
3. Kurulum ücreti alıyor musunuz?
İşletim sistemi ve kontrol paneli lisansını tarafımızdan temin ettiyseniz, ilk kurulumlar ücretsiz olarak destek ekibimiz tarafından yapılmaktadır. Daha sonraki kurulum taleplerinizde ücretsiz kurulum ayda sadece bir kez yapılabilir. Aynı ay içerisinde birden fazla yapılacak yeniden kurulum işlemi ücrete tabi olacaktır. Dilerseniz KVM ekipmanlarımız ile kendiniz uzaktan da kurulum yapabilir ya da farklı seviyelerdeki aylık destek paketlerimizden birisini alarak hizmetlerimizden yararlanabilirsiniz.
4. Sunucumuz için en fazla kaç adet IP adresi satın alabiliriz?
Veri merkezimizden bir sunucu için maksimum 29 adet IP (/27 Vlan Subnet) adresi temin edilebilir. IP taleplerinizi sipariş ve/veya kurulum esnasında belirtmeniz gerekmektedir. Özel bir IP bloğu talebiniz olmaz ise /29 IP bloğu yani 6 adet kullanılabilir IP adresi ile Vlan Subnet verilmektedir. Daha fazla IP talepleriniz için Destek Ekibimizden IP talep formu istemeniz gerekmektedir.
5. Paylaşımsız ve paylaşımlı internet erişimi nasıl veriliyor?
Özel olarak talep edilmediği sürece tüm hat talepleri paylaşımsız olarak (dedicated) karşılanmaktadır. Buna göre; talep edilen bant genişliği (5 MBit,10 Mbit veya 100 Mbit vs), tamamen müşterinin kendisine tahsis edilir. Talep edilmesi halinde alternatif olarak 100 Mbit' lik paylaşımlı hat tahsisi yapılabilir. Bu durumda birden çok müşteri aynı hattı paylaştığı için yoğunluğa bağlı olarak performans sorunu yaşanabilir. Yoğun bir kullanımınız yok ve düzensiz çıkışlarınız var ise paylaşımlı hattı tercih edebilirsiniz. Profesyonel kullanımlar için paylaşımsız hat kullanılmasını öneriyoruz.